Gdzie jesteś startupie?

Ledwo Cię widać!
Ledwo Cię widać! https://pixabay.com/pl/sarna-ukryty-niwa-dzikich-zwierz%C4%85t-423597/
Stworzenie dobrego produktu i umiejętne zarządzanie zespołem to jedno, ale jeśli nikt o Tobie nie usłyszy, to o szybkim wzroście możesz zapomnieć. Musisz umieć komunikować to, co robisz, z kim to robisz i w jaki sposób to robisz.

Masz już prezentację ze swoim biznesem? Świetnie! Możesz pochwalić się prototypem albo MVP? Jeszcze lepiej. W zasadzie jesteś na dobrej drodze, by wedrzeć się do świadomości klientów i inwestorów.



Gotowość pomaga, ale by zacząć, potrzebny jest jednak pierwszy krok, czyli... rozgłos. A ten można "zrobić" nie wydając ani złotówki. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów na szybkie zaistnienie w świadomości inwestorów.

1) Załóż profil swojego startupu w światowych i polskich katalogach

To taka podstawa, od której warto zacząć, zwłaszcza że pojawienie się w takich katalogach to przysłowiowa bułka z masłem. Zazwyczaj wystarczy podać nazwę startupu, krótki opis, zdjęcie lub film i odnośnik do strony internetowej. Czasem trzeba to wszystko spisać w mailu i wysłać do osoby odpowiedzialnej za dodawanie treści w konkretnym serwisie, ale najczęściej wystarczy założyć konto na jednej ze stron, a Twoje informacje zostaną od razu opublikowane.

Najpopularniejsze strony, na które zaglądają inwestorzy i gdzie należy umieścić swój wpis to:

GLOBALNE

AngelList
Crunchbase
Betalist
Product Hunt
EU Startups
Startups on F6S
Startuptabs
Erlibird
/r/Startups
Show (Hacker News)
KillerStartups
Founded in Poland

POLSKIE

Get Funded
Startupy (MamStartup)
Startupy (Antyweb)
Startup City (tylko Trójmiasto)


2) Weź udział w konkursie lub konferencji dla startupów

Nie wszyscy są fanami tzw. networkingu, ale nie da się ukryć, że na imprezach branżowych najłatwiej możesz natrafić na inwestorów. Więcej, jest to nawet jedna (jeśli nie jedyna) okazja, by bezpośrednio ich poznać, zanim jeszcze zaczniesz opowiadać o tym, co robisz. Wybierz się zatem na jedno z wydarzeń, jakich jest w całym kraju niemało, porozmawiaj z przedstawicielem funduszu i oczaruj go swoim "the next big thing".

3) Wypełnij formularz na stronie inwestora/Napisz do niego maila

Fundusze VC nie są anonimowe i chętnie podejmą z Tobą rozmowę, jeśli opowiesz im wyczerpująco o swoim projekcie. Bardziej będą Cię nawet cenić, gdy zamiast maila z krótką informacją, wypełnisz wszystkie pola, o jakie proszą w formularzu na swojej stronie. To pewna niepisana umowa między startupowcem a inwestorem i kluczowe minimum, bez którego trudno będzie postawić następny krok.

4) Wyślij informację prasową do mediów

Jeśli Twój startup widać i jest o nim głośno w mediach, to prawdopodobieństwo, że inwestor sam zainteresuje się tematem, znacząco wzrasta. Inwestorzy nie tylko przeglądają katalogi startupów, lecz także czytają portale technologiczne i biznesowe, by być na bieżąco z tym, co dzieje się w startupowym świecie. Zastanów się więc, jak tam najłatwiej trafić. Poszukaj adresów mailowych do redaktorów odpowiedzialnych za startupy i wyślij im dobrze skonstruowaną informację prasową, a na pewno łatwiej Cię będzie zauważyć.

***
Jeśli interesuje Cię tematyka startupów, chcesz korzystać z darmowych narzędzi do pracy i dowiedzieć się jak zdobyć pieniądze na rozwój swojej firmy, koniecznie zajrzyj na blog funduszu Online Venture.
Trwa ładowanie komentarzy...